Saturday, 15 February 2014

Kenapa apa yang di rancang semua tak jadi??

Salamm..
kebelakangan ni dila banyak benda yang perlu di fikirkan..
hari-hari tengok blog nak tulis entry tapi tapi hati ni tak tahu laa..
rasa banyak fikir kot..

hanya untuk sharing..
 hari hari kita akan fikirkan.. 
''nanti besar aku nak jadi apa ye''
''bila besar nanti aku nak jadi doktor laa''
''aku nak jadi peguam''
and bla bla bla..

so banyak kita merancang untuk hidup kita ni kan..
 bila apa yang kita rancang tapi kita tak dapat..
so lepas tu akan rasa apa pula
(kecewa) ???
(menangis sampai esok pagi) ??
(mogok lapar) ???

jadi kesimpulannya, kita jangan salahkan takdir.. jangan sesekali..
knp.. knp???
sebab ALLAH punya perancangan lagi hebat dari perancangan manusia..
kadang2 kita nak macam ni macam tu, tapi ALLAH bagi yang lain.. 
sebab ALLAH tahu apa yang terbaik untuk umatnya..
so bila kita tak dapat apa yang kita nak.. jangan putus asa!!!
jangan kecewa sangat!!!
TERUS BERUSAHA AND DOA..
IN SHAA ALLAH ALLAH AKAN BANTU..



NOTES: PERINGATAN UNTUK DIRI SENDIRI ...

7 comments:

Nur Inani said...

kadang2 allah tak bagi apa yang kita nak tapi allah bagi apa yang kita perlu. keep smiling :)

dilakhir said...

tq nur inani :)

Cik Yaya said...

bersabar dan teruskan berdoa dan berusaha..
Allah nak kita lebih dekat dengan dia..meminta pada-Nya ^_^
yang paling penting jangan mudah putus asa.

siGadis Purple said...

Ya..Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Yakin,yakin dan terus yakin. :)

Naniey Jemiey said...

jangan putus asa.. teruskan usaha...mesti apa yang dirancang akan berjalan lancar..

Hafiza AizZawa said...

kene sabar.. kita merancang Allah yg menentukan.. jgn lupa berdoa..

Nurul Farahizzati said...

teruskan usaha.. tapi, jangan la fikir bila kita berusaha, kita akan senang dapat semua yang kita nak... apa pun yang terjadi, insyaAllah Allah dah rancang yang terbaik untuk kita :)