Monday 15 September 2014

Cabaran 30 Hari : DAY 15 [ Surat kepada seseorang, siapa saja]

Assalammualikum

Hye You All ^_^
rasa-rasa dila nak tulis surat dekat siapa ye??
heeee.. someone ahahaha..
salam..
surat ni laa untuk hang.. beb aku tahu kita dah berkawan hampir 5 tahun.. tapi kenapa semudah tu, ko tinggalkan aku.. 5 tahun bukan masa yang pendek.. terlalu banyak benda yang kita lalui.. sebenarnye sampai sekarang aku masih rasa ko dengan aku.. kadang-kadang aku anggap ko balik asrama sebab tu ko tak text aku or call.. tapi berbulan-bulan kita jarang contact.. aku tak tahu nak cerita dekat ko perasaan aku.. aku terkejut apa yang terjadi.. berhari-hari aku menangis.. ko tinggalkan aku macam tu jer.. senang sangat ko tinggalkan aku setelah ko ada pengganti lain.. dulu masa aku kenal dengan ko.. mula-mula sekali.. satu kelas benci dengan aku, belum campur dengan kelas lain.. tahu tak kenapa dema benci dengan aku sebab aku berkawan ko.. aku masa tu tak ada niat lain.. aku nak berkawan dengan ko macam biasa tapi ko yang dah ada perasaan lain.. sedangkan aku time tu nak rasa suka dekat seseorang pun tak ada.. ko buat aku samapi aku rasa suka dekat ko.. aku tadah jer telinga bila orang kata aku itu ini.. aku bukan macam tu ! .. orang kata aku perampas.. aku tak ! .. .walaupun dah rasa suka tu tapi aku halang, aku lawan perasaan tu.. ko hari-hari kejar aku, sampai perempuan dekat sekolah tu dah pandang semacam dekat aku.. aku rasa sedih sangat aku dah sekolah dekat sekolah baru sebab aku nak study dan dapat life yang lebih bagus dekat sekolah tu.. tapi semua orang bencikan aku.. aku sedih ko tahu tak..


 balik sekolah aku menangis.. keluar rehat sorang-sorang, pergi bilik KH sorang-sorang, pergi sana sini sorang-sorang, sampai meja dalam kleas ada tiga meja tinggal satu meja jer sebab semua orang tak nak duduk sebelah aku... kadang-kadang aku cuba jauhkan diri aku dari ko.. tapi ko still datang dekat aku, try ambil hati aku.. last-last ko buat aku suka dekat ko!.. kita pernah kena marah dengan akak ko dekat kantin, aku rasa diri aku teruk sangat..aku malu sedangkan aku tak buat apa-apa.. serious aku malu.. orang buat aku macam aku ni perempuan jahat. .. 


akhirnye aku pindah sekolah, sebab aku tak boleh hidup dengan orang membenci aku.. aku tak tahu kenapa orang benci aku.. aku tak tahu apa-apa.. start aku pindah sekolah bermula episod keadaan susah yang aku alami.. hampir 3tahun aku duduk asrama ulang alik ulang alik.. banyak benda yang aku berdepan time tu.. walaupun dalam kita ada hubungan ko still buat masalah, aku still maafkan.. tapi kesudahannye.. ko tinggalkan aku macam tu jer sedangkan kita dah alami macam-macam.. apa yang ko buat ni buat aku rasa lagi teruk.. sedangkan awek baru ko, tak alami apa yang aku alami.. dia tak kena kutukan, rasa benci orang bila nak berkawan dengan ko.. tapi aku nak berkawan dengan ko, macam-macam aku kena.. adil ke tu?? ko buat aku rasa aku ni paling terukk.. sampai sekarang aku rasa sakit, aku sakit sangat.. cuba ko ambil masa ko fikir balik apa yang ko buat dekat aku, dari dulu sampai sekarang.. aku memang kecewa dengan ko.. aku kecewa.. 


pergilah hidup dengan kehidupan ko tu.. kalau ko dah buang aku.. biar buang sampai bila-bila.. biar aku yang tanggung segala-gala kesusahan hinaan orang.. biar ko hidup dengan kebahgian, keseronokan, gelak tawa dengan awek ko yang cantik tu.. semoga berbahgia laaaaa.. kalau ko rasa aku ni macam memaksa , aku minta maaf mungkin time tu aku masih tak dapat terima lagi.. sekarang aku redha.. pergi laaa beb.. aku akan sentiasa mendoakan kau..



yang benar:
seseorang yang tak kan lupakan ko
 dari dulu sampai sampai bila2





THE END



1 comment:

Ismi Ana said...

Surat utk ex boypren eh? Takpelahh..takde jodoh. ^_^ Allah da sediakan yg terbaik utk Dila.

Btw sori lagi sekali sbb tak balas email. Ni semua sebab ana sesangat2 bizi. Hurm..